Te ingrijorezi constant? Scapa de frica si anxietate printr-o activitate simpla de mindfulness in 2 pasi!

Te ingrijorezi constant? Scapa de frica si anxietate printr-o activitate simpla de mindfulness in 2 pasi!

Despre mindfulness sau constientizare am scris de multe ori aici, pe blog. Pentru mine, lucrurile sunt simple cand vine vorba despre mindfulness. O stare de mindfulness inseamna sa fii constient de ceea ce se intampla chiar acum, in momentul prezent, fara sa-ti doresti ca lucrurile sa fie diferite. Sa te bucuri de lucrurile bune fara sa te atasezi de ele sau sa nu vrei sa renunti la ele atunci cand acestea se schimba (pentru ca stim cu totii ca totul se schimba). Sa treci prin situatiile mai putin placute fara sa te temi ca acestea vor fi asa mereu (pentru ca nu vor fi).

Te ingrijorezi constant? Stiu multe persoane care fac asta si care lasa frica sa le cuprinda orice particica a mintii, fara sa mai poata discerne intre situatiile de care trebuie sa se teama cu adevarat si situatiile pe care si le creeaza singuri in mintea lor.

Mindfulness-ul (din nou si din fericire) ne poate ajuta sa facem aceasta deosebire. Tin sa spun ca sunt doar 2 pasi simpli de urmat si ca lucrurile acestea pot fi invatate si de catre copii, pentru ca si ei, ca si noi cei mari, trec prin situatii stresante pe care nu stiu sa le abordeze. Asa ca le-ar prinde bine un sfat din partea ta. 🙂

1. Cand simti ca teama ti s-a declansat, ofera-ti cateva momente pentru a te opri si a examina care activitate a mintii este, de fapt, dominanta sau lucreaza in acel moment. Desi poate parea evident, gandeste-te de cate ori ai actionat ca si cum mintea ta lucra din pramana, sau perceptia corecta (ai vazut ceva cu ochii tai sau ai auzit de la o persoana credibila), cand in realitate actionai din viparyaya, sau imaginatie, memorie sau perceptie incorecta. Probabil ca de cele mai multe ori.

2. Respira profund de cateva ori pentru a-ti linisti mintea. Apoi, vezi daca poti sa te dai un pic inapoi, ca si cum te-ai observa din exterior, si incearca sa observi care dintre functiile mintii (despre care am vorbit mai sus) lucreaza in acel moment. Te deranjeaza ceva care s-a intamplat cu adevarat, sau ceva de care te temi ca s-ar putea intampla? Esti trista din cauza a ceva care s-a intamplat in trecut, sau ceva ce crezi ca s-ar putea intampla in viitor? Poti primi o a doua opinie pentru a-ti verifica perceptia – sa zicem, intrebandu-ti prietena daca este cu adevarat suparata pe tine, sau sa mergand la doctor pentru a afla daca tusea aceea este chiar un motiv de ingrijorare.

Intr-un timp foarte scurt, aceasta practica te va ajuta sa reduci agitatia, in primul rand ajutandu-te sa vezi daca chiar ai motive de ingrijorare sau pentru care sa-ti fie frica. Practicata pe o perioada mai lunga de timp, o simpla verificare poate fi un pas extrem de important care te poate ajuta sa faci deosebirea intre minte si toate fluctuatiile ei, si sinele tau adevarat.

Constientizarea pura (mindfulness) transcede gandirea. Iti permite sa treci dincolo de gandurile negative care te invadeaza, de auto-critica, de impulsurile si emotiile necontrolate. Ne permite sa privim lumea clar, cu ochii larg deschisi. Iar cand facem asta, sentimentele de uimire, liniste si multumire incep sa reapara in viata noastra. Te invit sa descoperi mai multe despre mindfulness in Cum oprim gandirea negativa, toxica?

Curiosi sa aflati mai multe? Urmariti-ma si pe pagina mea de Facebook, locul unde postez constant tot felul de chestii interesante.

Facebook Comments