5 Exercitii pentru a-ti intari puterea mentala in sport

5 Exercitii pentru a-ti intari puterea mentala in sport

Ai o putere mentala suficient de mare? Vrei sa fii mereu cu un pas inaintea oponentilor tai? Stii cum sa abordezi situatiile dificile si sa joci cat mai bine posibil sub presiune? Fa aceste 5 exercitii pentru a-ti intari puterea mentala.

Despre antrenamentul mental am vorbit mult in ultima vreme si ma bucur ca am facut-o pentru ca am primit de la voi un feedback pozitiv, ceea ce ma face sa continui. 🙂 Astazi voi vorbi despre puterea mentala care, dupa parerea mea, inseamna sa poti juca constant la potential maxim in orice situatie data. Indiferent care ii este nivelul in sport sau care ii este talentul, orice atlet poate invata sa fie puternic mental. Orice atlet se poate folosi de puterea mentala pentru a-si mari potentialul si de a fi mereu cu un pas inaintea oponentilor sai.

Atletii cu o putere mentala mare sunt aceia care preiau mingea cand o decizie importanta trebuie facuta, aceia de la care coechipierii asteapta sa fie indrumati in situatiile dificile, aceia care joaca constant cat de bine pot in orice situatie, indiferent de ceea ce se intampla in jurul lor. Daca vrei sa fii acea persoana, incepe sa lucrezi la puterea ta mentala chiar acum. Iata 5 exercitii cu care poti incepe:

1. Imbunatateste-ti auto-constientizarea: fii constient de slabiciunile tale astfel incat sa le poti imbunatati. Cunoaste-ti punctele forte pentru a le putea folosi.

Este important sa identifici situatiile care ti se par dificile intr-o competitie. De exemplu, ar putea fi anumite greseli sau mai multe greseli, un adversar frustrat, alegeri proaste si asa mai departe. Odata ce ai facut acest lucru, urmatorul pas este sa iti faci planuri (de care sa te tii) pentru cum vei reactiona cand te vei confrunta pe viitor cu astfel de situatii. Asta ar trebui sa includa ganduri, strategii de reactii ale corpului, comportamente si un plan pentru jocul tau.

Ultimul pas este sa exersezi noul plan, mai intai la antrenamente si apoi in competitii. La inceput poate fi o provocare sa-ti schimbi modul de gandire, dar ca orice alta abilitate noua si aceasta va deveni automata odata cu exercitiul.

2. Devino rezilient: dezvolta-ti o rutina de reconcentrare pe care o poti folosi pentru a trece rapid peste greseli si pentru a te concentra asupra prezentului. Scopul este acela de a atinge aceeasi mentalitate de castigator inainte de fiecare pas, joc sau abilitate. Asta te va ajuta sa joci la fel de constant atat la antrenament, cat si in competitii.

Daca iti folosesti rutina cu succes, vei deveni rezistent si vei avea mai multe sanse sa ai cele mai bune rezultate in orice situatie. O rutina de reconcentrare include atat pasi fizici, cat si psihici pe care sa ii urmezi de fiecare data cand trebuie sa te reconcentrezi. Pentru a-ti dezvolta propria rutina, urmeaza pasii de mai jos:

  • REACTIONEAZA: Alege un mod de eliberare emotionala care iti permite sa iti accepti si sa te eliberezi de sentimente intr-un mod controlat.
  • RELAXEAZA-TE: Intoarce-te in prezent prin folosirea respiratiei profunde si a relaxarii musculare.
  • REINNOIESTE-TE: Foloseste o strategie pentru a te intoarce la mentalitatea de castigator, cum ar fi o afirmatie sau o vizualizare pozitiva.
  • RECONCENTREAZA-TE: Cheia aici este sa iesi din mintea ta si sa te concentrezi pe ceva din mediul extern. Nu vrei sa analizezi sau sau sa te gandesti prea mult la acelasi lucru. De exemplu, foloseste cuvinte cheie sau puncte de focalizare.

3. Creste-ti increderea in sine: pentru a putea sa crezi in continuare ca poti avea cele mai bune rezultate trebuie sa ai in minte toate succesele din trecut si motivele pentru care poti juca la capacitate maxima in orice situatie. Motivatia iti poate veni reamintindu-ti performantele trecute cand te-ai confruntat cu situatii dificile si ai fost capabil sa dai tot ce-ai avut mai bun. Mai multe strategii despre cresterea increderii in sine poti gasi aici.

4. Gandirea puternica: pentru a fi puternic din punct de vedere mental, trebuie sa ai o minte puternica. Sa ai o minte puternica inseamna sa iti stapanesti discursul interior si sa alegi ce ganduri folosesti. Daca iti poti controla mintea, vei ramane in aceasta zona pozitiva si iti vei pastra mentalitatea de castigator. Trebuie sa fii capabil sa recunosti cand folosesti gandirea negativa sau nefolositoare si sa folosesti strategii pentru a-ti opri sau schimba gandurile. De asemenea, trebuie sa le poti inlocui cu o gandire pozitiva sau de ajutor.

Cand ai ganduri „negre” urmeaza acest exercitiu usor din 3 pasi simpli:

  • Imagineaza-ti imediat semnul stop mare si rosu sau un semafor pe culoarea rosie;
  • Spune-ti imediat „STOP!”
  • Fa-le pe ambele imediat simultan.

Asta va intrerupe gandirea negativa. Apoi reconcentreaza-te pe ceea ce trebuie sa faci in momentul prezent pentru a juca cu succes. Citeste mai multe in cele Doua obiceiuri care-i afecteaza sportivului increderea in sine.

5. Invata sa actionezi sub presiune: pentru a putea fi un atlet puternic mental trebuie sa poti fi capabil sa joci sub presiune si sa dai tot ce-i mai bun cand e nevoie cu adevarat. Pentru a putea ramane calm si a putea juca cu succes in momentele importante trebuie sa dezvolti puncte de concentrare asupra unui joc bun. Am scris chiar zilele trecute despre un sfat uimitor de simplu pentru imbunatatirea instanta a concentrarii in sport. Vei gasi o multime de tehnici utile. 🙂

Mai multe despre antrenamentul mental la tinerii atleti poti citi deschizand categoria mental coaching din blog.

Curiosi sa aflati mai multe? Urmariti-ma si pe pagina mea de Facebook, locul unde postez constant tot felul de chestii interesante.

Facebook Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *